Lifelong learning, або Вчитися ніколи не пізно

Випуск №7 (липень, 2018)

 

 

Lifelong learning, або Вчитися ніколи не пізноЕвеліна ХМЕЛЕВСЬКА,

СЕО і співзасновниця освітнього проекту  «Вища школа комунікацій»

 

Як би нам не хотілося, кардинально змінити своє професійне життя неможливо за один день, за один курс, тренінг або за одну книгу. Це кропітка, щоденна робота над собою, своїми навичками, компетенціями, професіоналізмом. Уже існує і назва цього процесу — lifelong learning — неперервна освіта. Це не просто тренд сьогодення, а необхідність

 

У нинішньому світі вже не можна просто отримати диплом і посаду й сидіти склавши руки кілька років. Все змінюється кожен день. Нові технології, інструменти, підходи, можливості з суміжних сфер — все це можливо дізнатися тільки завдяки постійній освіті. І часто виникає інша проблема: через величезну кількість доступної інформації складно зрозуміти, в який бік рухатися.

 

Якісні освітні проекти повинні постійно поліпшуватися самі, моніторити міжнародні тренди, підвищувати свою планку, тим самим підтягуючи весь ринок і створюючи певний стандарт. На щастя, проходить час проектів-одноденок, які обіцяють збільшити вашу прибуток у десять разів уже на наступний день після того, як ви купите курс або майстер-клас.

 

Компанія, що позиціонує себе як серйозний освітній проект, повинна володіти повноцінної лінійкою освітніх заходів різного формату, аналізувати поточні потреби і створювати курси, що відповідають на щоденні, рутинні запити, а також розробляти продукти, що відповідають світовому контексту, світовим трендам. Українці не повинні жити у професійному вакуумі. Нові віяння і технології мають приходити до нас набагато швидше, ніж через кілька років після того, як були успішно впроваджені в інших країнах. Якісний освітній проект повинен працювати як з окремими спеціалістами, які прагнуть розвиватися, так і надавати послуги з корпоративного навчання, бути освітнім партнером.

 

Важливо, щоб викладали не теоретики, як це відбувається сьогодні в більшості вузів, а практики з ринку, що мають у своєму багажі успішні кейси. Більше того, члени команди, що працює над створенням курсі, самі мають бути практикуючими досвідченими фахівцями і прикладом стилю lifelong learning, тобто повинні продовжувати постійно розвиватися у своїх сферах. Що стосується питання частоти і регулярності підвищення кваліфікації, слід користуватися різними форматами отримання нової інформації з тієї безлічі, що існує сьогодні у світі.

 

Це і освітній контент — статті, книги, подкасти, вебінари. Це і освітні заходи, конференції, професійні форуми, які допомагають поглянути свіжим поглядом на свою роботу. Один або кілька днів спілкування з кращими практиками ринку, кейси, нетворкінг. І більш спеціалізоване навчання: курси, тренінги, майстер-класи, яке допомагає досягти нових висот у професії.

 

Постійне навчання сьогодні може бути включене у професійне життя абсолютно органічно. Уже необов’язково бути прив’язаним до конкретного місця, міста, країни і навіть континенту. Ми можемо розвиватися, перебуваючи де завгодно. Все, що потрібно — смартфон чи планшет.

 

У наших руках не тільки отримання нових знань, а й процес їх упровадження у свою роботу. Адже навіть найкрутіші знання й дипломи не принесуть користі, якщо після їх отримання робити все по-старому.

 

Сформулюємо кілька основних положень, які допоможуть зробити будь-яке професійне навчання більш ефективним:

1. Ставити чіткі цілі

• Здійснювати систематичну самодіагностику.

• Співвідносити бізнес-цілі з особистим уявленням.

• Фокусуватися не на тому, що хочемо знати, а на результаті, який хочемо отримати.

 

2. Сформувати свою стратегію навчання, так звану освітню траєкторію

• Перед кожним освітнім заходом (курсом) відповідати собі на запитання, навіщо це потрібно і що ви хочете отримати по завершенню.

• Поєднувати hard skills і soft skills (жорсткі та гнучкі навички).

• Використовувати різні формати, вникати в суміжні галузі.

 

3. Розуміти, що мати знання — це не те ж саме, що мати навичку

• Впроваджувати, впроваджувати і ще раз впроваджувати отримані знання.

 

4. Бути завжди відкритим до нового

• Пам’ятати, що учневі належить увесь світ, а вчитель прекрасно підготовлений лише до життя у світі, якого більше немає.

 

...продовження статті →