ПРОВОДИТЕ КОРПОРАТИВ? Дотримуйтеся правил етикету

Випуск №4 (квітень, 2018)

 

 

УПРОВАДЖУЄМО СИСТЕМУ КАДРОВОГО РЕЗЕРВУ НА ПІДПРИЄМСТВІОлександр БЛОХІН,

консультант з питань рекрутингу та управління персоналом

 

Корпоративні вечори, як правило, проводяться на підприємствах не тільки з метою урізноманітнити рутинне життя працівників, але й згуртувати колектив, надати впевненості в надійності компанії та завтрашньому дні. Незважаючи на те, що спілкування на таких заходах втрачає свій діловий стиль і стає більш неформальним, не можна забувати про негласні правила поведінки. Отже, якщо у вас наближається корпоратив, наші поради неодмінно вам знадобляться

 

Початок і закінчення корпоративу

Згідно з правилами ділового етикету на будь-які зустрічі потрібно приходити вчасно. Корпоратив — зустріч неформальна, але краще не спізнюватися. Дотримуйтеся субординації та не приходьте пізніше керівництва. На початку корпоративу керівництво, зазвичай, говорить привітання, дякує працівникам за роботу, підбиває підсумки року. Спізнюватися на цей спіч неввічливо.

 

Участь у святі може помітно поліпшити посадове становище. Щоб не стати білою вороною в колективі, варто прийти на захід у призначене місце, якщо немає поважних причин для відсутності. Небажано сумніватися вголос, коли вас запрошують. Запитання на кшталт «що мені там робити?», «а це обов’язково?» та подібні — неприйнятні з погляду етикету. Відмова чи неявка на корпоратив може спричинити недовіру в керівництва та колег. Якщо ваші справи в цей день дійсно важливі, то можна піти раніше, не обов’язково затримуватися до самого кінця.

 

Щодо того, коли варто покинути вечірку, то це вирішується індивідуально. Однак вважається, що не варто йти раніше керівництва чи залишатися до останнього, поки офіціанти не почнуть прибирати зі столів.

 

Привітання

Обійми, рукостискання, поцілунки — в різних соціальних групах прийняті різні форми вітання.

 

У діловому середовищі це, як правило, рукостискання. Але корпоратив — захід неформальний, крім того, між співпрацівниками нерідко складаються дружні стосунки. Тому не варто дивуватися ближчим привітанням.

 

Потрапляючи в колектив, приймайте діючі в ньому правила поведінки. Не можна відштовхувати людину, якщо вона хоче вас «розцілувати». І навпаки: не варто з усіма обійматися, якщо навколо воліють тиснути один одному руки.

 

З ким?

Багато хто не любить ходити на корпоративи поодинці: «я там нікого не знаю, а так хоч одне знайоме обличчя буде», «буде з ким потанцювати», «якщо я не візьму її/його з собою, вона/він мене не зрозуміє». Однак якщо в запрошенні не вказано, що на вечірці будуть раді бачити вас і вашу дружину/чоловіка, то йти парою не слід.

 

Крім того, супутниця або супутник поруч можуть перешкодити налагодженню нових зв’язків у малознайому колективі. Ви вже в компанії — оточуючим буде ніяково підійти та втрутитися у вашу розмову. Можливо, ви весь вечір так і проведете вдвох.

 

Однак якщо передбачена можливість прийти на корпоратив з другою половинкою, то краще зробити саме так. Не бійтеся пустити співробітників у власне життя та не турбуйтеся, що супутниці або супутнику буде нема про що розмовляти.

 

Знайомства

Більшість хотіла б, щоб люди навколо мали на собі бейджики. Тому що складно уявити більш неприємну ситуацію, коли маєте намір звернутися до співрозмовника, але забули його ім’я, і з посмішкою кажете щось на кшталт: «Слухай, колего ...».

 

Щоб не опинитися в такій ситуації на корпоративі, запам’ятайте кілька простих правил:

• якщо співрозмовник знайомий вам (спілкувалися по телефону, електронній пошті тощо), але ви не зустрічалися раніше, почніть розмову з представлення себе: «Привіт! Я Антон. Ми обговорювали в Viber наш проект»;

• якщо співрозмовник знайомий вам і ви зустрічалися раніше, спочатку бесіди нагадайте своє ім’я та обставини попередньої зустрічі: «Привіт! Я Антон. Ми бачилися півроку тому на конференції»;

• знайомлячи одного колегу з іншим, назвіть його ім’я, прізвище, посаду, а також деякі професійні заслуги: «Антон, знайомся — це мій колега Сергій, він класний спеціаліст. Ти, напевно, бачив проект «А» — це його робота».

 

Корпоратив — слушна нагода познайомитися з людиною, яка вас цікавить. Підійдіть і представтеся. Важливо зав’язати діалог. Для цього знайдіть щось спільне між вами («У тебе відмінний смак — я теж люблю цей коктейль»); зробіть комплімент (ненав’язливо, без лестощів: «Ти чудово виглядаєш», «Ваш останній проект дуже цікавий»).

 

Коли контакт установлено, намагайтеся не перестаратися. Пам’ятайте: коротка приємна бесіда — ще не привід підсісти за столик нового знайомого.

 

...читати далі →