Свята на підприємстві: як не розгубитися з організацією

Випуск №12 (грудень, 2019)

 

Свята на підприємстві: як не розгубитися з організацієюОлександр Власенко,

старший науковий співробітник відділу з наукового забезпечення питань зайнятості, соціального діалогу та стандартів праці НДІ праці і зайнятості населення Мінсоцполітики та НАН України, голова профспілки працівників Інституту

 

Часто підприємства намагаються створювати не тільки умови для ефективної виробничої діяльності, а й запроваджують корпоративну культуру сумісного відпочинку, бо вона тісно пов’язана з загальною стратегією розвитку підприємства та системою організації діяльності персоналу.

 

Корпоративна культура стає дедалі важливішим чинником, необхідним для досконалого управління бізнесом. Адже її постійний розвиток забезпечує підвищення ефективності діяльності підприємства. Також зазначимо, що провідні компанії підходять до створення корпоративної культури стратегічно. Зазвичай для цього вони створюють цінності, традиції, надихають на досягнення стратегічної мети, підвищують рівень лояльності працівників до підприємства, забезпечують згуртованість персоналу, попереджують виникнення конфліктів.

Незалежно від виду діяльності підприємства, всім працівникам притаманні певні системи поглядів і цінностей, а також моделі поведінки. Саме вони визначають як працівники будуть взаємодіяти і всередині колективу, і з зовнішніми клієнтами та партнерами.

 

До відома

Зазначимо, що корпоративна культура не буває хорошою або поганою, а швидше хаотичною або незрілою культурою і,навпаки, логічною і продуманою, яка чітко співвідноситься зі стратегією підприємства і працює на досягнення бізнес мети.

 

Таким чином корпоративна культура — це не тільки якийсь загальноприйнятий збірник правил і кодексів, а й загальна атмосфера, яка панує на підприємстві. Зазвичай робота передбачає мінімум 8 годин на день проводити в колективі, а тому сприятлива і дружня атмосфера має величезне значення. Можливість повноцінної реалізації професійного потенціалу, відчуття себе частиною згуртованої команди, корисним і цінним працівником – це головні складові здорового та міцного корпоративного духу.

 

Порада

Якщо керівництво підприємства зацікавлене в побудові міцної та ефективної корпоративної культури, варто підходити до цього питання стратегічно, розробляти план заходів на рік з урахуванням важливих дат і особливостей роботи персоналу. Створення внутрішньої філософії, системи цінностей і позитивної атмосфери повинні підкріплюватися регулярними активними діями, інакше процес буде безсистемним і керівництво підприємства просто не досягнете бажаного результату.

 

Слід пам’ятати, що корпоративні заходи завжди повинні бути унікальними та незабутніми. Адже, корпоративний захід — це особлива форма корпоративної культури, без якої в умовах сьогодення неможливе існування успішного підприємства. Мета корпоративних заходів — стимулювання колективного духу працівників підприємства, розвиток творчих здібностей у працівників, відпочинок і, звичайно ж, запорука гарного настрою. Наслідком корпоративних заходів стають не лише виховання командного духу, а й поява у працівників прагнення до досягнення нових висот, до кар’єрного зростання завдяки новим ідеям і появі стимулу до роботи.

 

Таким чином, проведення корпоративних заходів — це реальна можливість згуртувати працівників підприємства, вирішити багато корпоративних завдань, розширити взаєморозуміння між працівниками, укріпити відносини з партнерами та клієнтами.

 

Підприємства, якіпроводять корпоративні заходи, завжди є лідерами в своїй галузі. Керівники таких підприємств сходяться на думці, що правильно організований корпоративний відпочинок дуже позитивно впливає на створення здорової атмосфери в колективі та підвищення працездатності працівників.

 

Професійно організований корпоративний захід — це щось більше, ніж просто розвага людей. Це привід згуртувати колектив, один із способів формування команди.

 

Організація та проведення свят на підприємстві — це необхідний елемент корпоративної культури внутрішніх комунікацій. І саме розвиток внутрішніх комунікацій, не в останню чергу, забезпечує стабільність діяльності підприємства та перспективу його успішності. Заходи, які мають на меті розвиток працівників (навчання, відпочинок, свято), впливають на корпоративну культуру компанії.

 

А чи відомо вам?

Корпоративне свято, як явище, бере свій початок ще в 19 столітті на підприємствах Європи та США. Саме тоді підприємства розпочали запроваджувати ідейну підтримку працівників і розвивати свої традиції. В ті часи виникали нові взаємовідносини всередині підприємств. Корпоративне свято розглядається як свято, яке пов’язане безпосередньо з підприємством та його працівниками.

 

Головна мета проведення свят на підприємстві — це створення та підтримка єдиного інформаційного простору. Для більшості працівників підприємства – це єдність часу, джерел та інтерпретації інформації про підприємство, роботу, події на ринку тощо. На практиці – це взаєморозуміння працівників, і як наслідок, швидкість обміну інформацією, швидкість реакції загалом. Підтримка єдиного інформаційного простору допомагає уникнути організаційних конфліктів, спрощує прийняття управлінських рішень, а також це ефективний засіб боротьби з різноманітними чутками та домислами, розмовами.

 

...придбати повний випуск →